NU BESTELLEN
 

Geraak je niet bij ons voor sluitingstijd?

Dankzij ons handig online formulier kan je bestellingen op voorhand doorgeven!

Wij contacteren je zodra je bestelling klaarligt!

Lees meer!

Weg met die extra kilo's...

Wij helpen je graag op weg om een selectie te maken tussen verschillende vermageringsproducten (eetlustremmers, koolhydraatblokkers, vetverbranders, vervangmaaltijden...)

maar...wonderen bestaan niet! Je persoonlijke motivatie en wilskracht zijn ook van belang!

Daarom geven we hieronder nog wat extra info, tips en tools om meer inzicht te verwerven in het ontstaan van overgewicht en het wegwerken van overtollige kilo's.

De Body Mass Index (BMI) is een statistische maat voor lichaamsgewicht gebaseerd op het gewicht en de lengte van een persoon.
BMI = gewicht (kg)/ lengte² (m²)

Volgens de WGO (Wereldgezondheidsorganisatie) zijn de belangrijkste redenen voor overgewicht :

  • toegenomen consumptie van calorieën door:

te veel vet;
te veel koolhydraten (trage suikers);
te grote porties en te veel tussendoortjes.

  • verminderde lichamelijke activiteit.

10 tips voor een gezonde levensstijl :

  1. Start iedere dag met een gezond ontbijt en sla voor de rest geen maaltijden over.
  2. Voor de zin of honger tussendoor: kies voor een stukje fruit of een magere yoghurt.
  3. Voorzie bij de lunch een portie groenten in de vorm van rauwkost of soep.
  4. Kies mager broodbeleg en beperk de hoeveelheid.
  5. Kies voor ongeraffineerde voeding. Bruin brood, bruine pasta en rijst of ongesuikerde volkorenontbijtgranen.
  6. Eet een half bord groenten bij de warme maaltijd.
  7. Beperk snoep, gebak, chocolade, frisdrank, fastfood en koekjes.
  8. Vergeet dat er een lift bestaat. Neem de trap! Zorg voor minimum 30 min. fysieke activiteit per dag. Met de fiets naar de winkel, dansen, wandelen met de hond ... het telt allemaal mee!
  9. Drink de hele dag door voldoende water. Koffie, thee, lichte bouillon en af en toe een light frisdrank kunnen ook. Pas op met frisdrank, fruitsap en alcohol.
  10. Rook niet.

Tips om je doel te bereiken

Mobiele app met persoonlijke follow-up, deskundig advies over voeding en fitness, dagelijks voedingsdagboek...

Openingsuren

Ma 09u tot 12u - 13u30 tot 18u30

Di 09u tot 12u - 13u30 tot 18u30

Wo 09u tot 12u - 13u30 tot 18u30

Do 09u tot 12u - 13u30 tot 18u30

Vr 09u tot 12u - 13u30 tot 18u30

Za 09u tot 12u30

Gesloten op zondag en feestdagen.